چرا وقتی تایمر خاموش است پکیج روشن است؟
تاریخ : سه شنبه 3 خرداد 1401
نویسنده : kimiagar

پکیج‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آب را تا حد ممکن گرم کنند و در عین حال کمترین انرژی را مصرف کنند. با این حال، در نتیجه استفاده طولانی مدت، ممکن است پکیج دچار مشکلاتی شود. از جمله مواردی که پکیج روشن است، حتی اگر تایمر خاموش باشد.

روشن بودن پکیج در زمان خاموش بودن تایمر می تواند به دلیل مشکلات متعددی باشد، از جمله خرابی ترموستات، مشکلات دریچه، مشکلات سیم کشی برق یا سایر اشکالات. این می تواند منجر به مصرف انبوه انرژی و هزینه های بیشتر آب و برق شود.

متأسفانه به دلیل این مسائل پکیج، مصرف انرژی خانگی ممکن است بیش از حد لازم شود. شناسایی علت مشکل و تعمیر پکیج برای جلوگیری از اتلاف غیر ضروری ضروری است. به خصوص که گرمایش آب بخش قابل توجهی از مصرف انرژی مسکونی را به خود اختصاص می دهد.

پیدا کردن و رفع مشکلات زمانی که پکیج روشن می ماند اما تایمر خاموش است

اگر زمانی که برنامه نویس خاموش است پکیج به کار خود ادامه می دهد، سیستم باید بیشتر مورد بازرسی قرار گیرد. یک سیستم کنترل معمولی از اجزای مختلفی از جمله ترموستات، برنامه نویس، تایمر، شیر موتوری، پمپ و المنت گرمایشی تشکیل شده است. یک یا چند مورد از این مؤلفه ها می تواند مقصر باشد.

سیستم باید ارزیابی شود تا ببینیم چه چیزی باعث روشن شدن پکیج و پمپ می شود حتی اگر تایمر خاموش باشد. مشکل داغ شدن پکیجهای بخار حتی پس از خاموش شدن تایمر گرمایش بیشتر از آنچه فکر می کنید شایع است و عوامل زیر می توانند باعث آن شوند.

1. مسائل مربوط به شیر

میکروسوئیچ ها در شیرهای موتوری پکیج و پمپ را تنظیم می کنند. هنگامی که شیر باز می شود، میکروسوئیچ فعال می شود و پکیج شروع به کار می کند. با این حال، مواردی وجود دارد که دریچه ها بسته می شوند در حالی که سوئیچ در وضعیت "روشن" باقی می ماند. هنگامی که این اتفاق می افتد، پکیج و پمپ راه اندازی می شوند.

دریچه‌های آب باز و بسته می‌شوند تا آب داغ از طریق سیستم گرمایش آب شما جریان پیدا نکند. به عنوان مثال، شیر انحراف زمانی بسته می شود که آب گرم از پکیج به جای شیر آب ارسال شود.

از طرف پکیجر، سوپاپ‌های چک معمولاً بسته می‌شوند و زمانی که سیال از آن‌ها عبور می‌کند، به‌طور خودکار باز می‌شوند. معمولاً برای جریان یک طرفه استفاده می شود و از جریان برگشتی از طریق شیر جلوگیری می کند. شیر برگشت جریان آب گرم را در یک جهت محدود می کند و از برگشت آب جلوگیری می کند.

با این حال، از آنجایی که این دریچه ها به طور مداوم در طول روز در صورت نیاز باز و بسته می شوند، ممکن است گیر کرده یا آسیب ببینند. هنگامی که این اتفاق می افتد، حتی اگر تایمر شما خاموش باشد، آب داغ از طریق پکیج های بخار جریان می یابد. بیشتر بخوانید: گرمایش از کف

2. خرابی ترموستات

ترموستات مانند کلیدی است که با دما فعال می شود. هنگامی که ترموستات تشخیص دهد که دمای آب کمتر از نقطه از پیش تعیین شده است، گرمایش را درگیر می کند. اگر دمای آب بالاتر از حد تنظیم شده را حس کند، گرمایش را قطع می کند.

با این حال، پکیج ممکن است حتی پس از دمای تنظیم شده آب به کار خود ادامه دهد. می توانید آزمایش این مشکل را با پایین آوردن و سپس بالا بردن سطح دمای ترموستات شروع کنید تا ببینید آیا این تفاوت ایجاد می کند یا خیر.

پکیج باید با افزایش دما بیشتر روشن شود و با رسیدن به دمای مورد نظر قطع شود. اگر کار نکرد، می توانید با روشن و خاموش کردن دستگاه، آن را ریست کنید. در صورت عدم تغییر، توصیه می کنیم برای تشخیص مشکل با یک متخصص تماس بگیرید.

3. مشکل سیم کشی

مشکل سیم کشی می تواند دلیل روشن شدن گرمایش در زمان خاموش بودن تایمر باشد. برق پکیج را با خاموش کردن کلید برق قطع کنید. این شما را از شوک الکتریکی محافظت می کند. به هم زدن سیم ها می تواند مضر باشد، بنابراین با احتیاط ادامه دهید.

برای شروع، هرگونه مشکل احتمالی برق را رد کنید. در مرحله بعد، فیوزهای سوخته را تعویض کنید و قطع کننده های مدار را مجدداً تنظیم کنید. پس از آن، بررسی کنید که آیا عنصر گرمایش آب الکتریکی یا ترموستات برق دریافت می کنند یا خیر. اگر آزمایش ناموفق بود، سیم یا عنصر گرمایش را تعویض کنید.

از آنجا که بررسی سیم کشی ممکن است ناامن باشد، همیشه با یک پیمانکار دارای مجوز برای رسیدگی به مشکل مشورت کنید. در طول تعمیر، پیمانکار شما ممکن است پکیج را از منبع تغذیه آن جدا کرده و سیم کشی آن را بررسی کند.

4. وقتی پروگرامر خاموش است پکیج روشن می شود

پکیج به احتمال زیاد دارای یک برنامه نویس گرمایش یا یک تایمر پکیج خواهد بود. یک تایمر پکیجی شما را هر روز در زمان خاصی روشن می کند. در مقایسه با یک تایمر، یک برنامه نویس می تواند کارهای بیشتری انجام دهد و به شما کمک کند تا پکیجتان کارآمدتر کار کند.

از آنجایی که بسیاری از خانه‌ها در طول روز خالی هستند، اگر کسی در اطراف نباشد، گرم کردن آن‌ها هدف چندانی ندارد. یک برنامه نویس به شما امکان می دهد تا زمان روشن شدن بخاری و تنظیماتی که باید آن را داشته باشید، متناسب با نیازها و سبک زندگی خود، کنترل کنید.

برنامه نویس یک صفحه کنترل است که به شما امکان می دهد زمان روشن و خاموش شدن گرمایش و آب گرم خود را برنامه ریزی کنید. در اینجا در بریتانیا، برنامه نویس ها برای صرفه جویی در قبوض انرژی و همچنین کاهش اثرات زیست محیطی پکیج ها استفاده می شوند. ممکن است بتوانید گرمایش، آب گرم یا هر دو را انتخاب کنید.

عملکرد پروگرامرها بسیار متفاوت است و به نوع پکیج بستگی دارد. اگر شما اگر یک پکیج جدید نصب کرده باشید، به احتمال زیاد یک برنامه نویس دیجیتال برای کنترل گرمایش خود خواهید داشت.

با این حال، گاهی اوقات بویلر زمانی که برنامه نویس خاموش است به کار خود ادامه می دهد. یکی از دلایل ممکن است خرابی برنامه نویس تک کانال پکیج باشد. اگر از پکیج فقط گرما استفاده می کنید، ممکن است برنامه نویس دو کاناله شما دلیل آن باشد.

هنگامی که این مشکلات رخ می دهد، ممکن است برنامه نویس نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد. برای تنظیم مجدد پکیج، پکیج خود را به مدت 30 ثانیه خاموش کنید و دوباره آن را روشن کنید.

تنظیم مجدد پکیج معمولاً برنامه نویس را نیز ریست می کند.

اگر کار نکرد، راهنمای کاربر برنامه نویس خود را برای دستورالعمل های نحوه تنظیم مجدد آن بخوانید. اگر هنوز با برنامه نویس پکیج خود مشکل دارید و نمی توانید بفهمید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، باید از یک متخصص کمک بگیرید.

با یک مهندس خبره پکیج تماس بگیرید

اگر در مورد پکیج های بخار خود سوالی دارید، لطفا با ما تماس بگیرید. ما همیشه آماده پاسخگویی به هر سوالی هستیم و حتی می‌توانیم یکی از مهندسان خود را بفرستیم تا در صورت نیاز، نگاه دقیق‌تری به آنها داشته باشد.

https://boilerchoice.com/why-is-my-boiler-on-when-the-timer-is-off/




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید